Yhdistys

Nummenmäen pientalot ry on jo yli sata vuotta ollut Pakan asukkaiden asialla, kuten sloganimmekin kertoo. Iästään huolimatta yhdistys on vireä ja toimiva alueen asukkaiden etuja ajatteleva ja ajava toimija, jolla on pitkä ja kunnioitettava historia. Jäsenmäärältään olemme suurin kaupunginosaomakotiyhdistys Turussa.

Järjestämme vuosittain erilaisia tapahtumia, kuten omenapuiden leikkuun opastus, pihakirppikset, mäkiautokisat ja kesäretki. Lisäksi osallistumme alueen muiden toimijoiden järjestämiin tapahtumiin mahdollisuuksien mukaan.

Valitettavasti kahdesti vuodessa järjestettävissä jäsenkokouksissa käy jäseniä hyvin vähän. Toisinaan on vaikeuksia saada pöytäkirjantarkastajia valittua.

Kevätkokouksessa käydään läpi, mitä viime vuonna tuli tehtyä ja hyväksytään toimintakertomus. Menneen vuoden taloudenpito selvitetään perusteellisesti – sen luulisi maksavia jäseniä kiinnostavan, mutta ei. Kevätkokouksen tärkein päätös on tilinpäätöksen hyväksyminen ja vastuuvapauden myöntäminen. Siitä päätettäessä puhetta johtaa hallituksen ulkopuolelta valittu jäsen.

Syyskokouksessa puolestaan valitaan hallituksen jäsenet seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi.

Kuvassa näkyy Nummenmäen pientalot ry:n toimialue.

Kiinnostaisiko vapaaehtoistyö alueen asukkaiden hyväksi? Yhdistyksen hallitukseen on mahdollista päästä osallistumalla syyskokoukseen ja olemalla valmis sitoutumaan hallitustyöhön kaksi vuotta kestävän hallituskauden ajaksi.

Yhdistyksen hallitus kokoontuu kuukausittain pl. kesä- ja heinäkuu, ellei erillistä tarvetta ilmene.

Hallituksen jäsenet osallistuvat erilaisiin itse järjestettyihin sekä muiden tahojen järjestämiin tapahtumiin toimikautensa aikana. Tapahtumassa markkinoidaan yhdistyksen jäsenyyttä sekä kerrotaan jäsenten saamista eduista ja hyödyistä, joita muuten on paljon! Tapahtumissa noudatetaan aika lailla ”all hands on deck” -periaatetta, eli kaikkien panosta tarvitaan.

Mikäli kiinnostuit tai haluat lisätietoja, ota yhteyttä esimerkiksi Kalleen (puheenjohtaja) tai muihin hallituksemme jäseniin.

Tutustu yhdistyksen sääntöihin.

Turun kaupungin entinen puutarhuri Arno Kasvi on aikoinaan nimennyt yhdistykselle nimikkopuun, -kukan ja -pensaan.

Kukka on pitkään kukkiva Myskimalva, puu Hapankirsikka ja pensas Juhannusruusu.